piątek, 6 maja 2016

Majówka 2026


1 i 2.05.2016

Witam Was moje Kochane! / moi Kochani! ;)

Poranek ponury i chłodny, początkowo mglisty. 
Po obfitym śniadaniu idziemy do kościoła, a potem na uroczystości Dnia Strażaka. Na rynek zjechało kilkanaście wozów z okolicy, ustawiono ściankę wspinaczkową dla dzieci, ubrano pomnik gladiatora w strażacki hełm i odblaskową kurtkę. Ja szukałem bezskutecznie pompki do wózka, którego opony sflaczały.
 Tymczasem odbywało się wiele konkursów sprawnościowych. Ja także brałem w nich czynny udział:
najpierw przenosiłem balon wypełniony wodą specjalnymi strażackimi szczypcami. Poszło mi całkiem nieźle. Znaczy się, przeniosłem balonik z jednego pachołka na drugi. Zostałem udekorowany naklejką Dzień Strażaka Krzeszowice 2016.

Po uroczystościach na rynku, pojechaliśmy do domu na obiad. Dalszy ciąg królika w buraczkach.

--------------------------------------------------------------------------


Dnia 2.05 zwiedzaliśmy Klasztor Karmelitów w Czernej z Siostrą Ireną. Klasztor leży wśród lasów nad piękną Doliną Eliaszówki. Kaplica klasztorna z XVII w. jest ozdobiona czarnym marmurem. 
Z nieba wzięli się rowerzyści z pompką! Napompowali mi opony w wózku i pogadaliśmy. Dziadek opowiadał nam o okolicznych skałach i kopalniach. 

--------------------------------------------------------------------------

Pierwszy raz w życiu, na obiad jadłem królika w buraczkach. Był przepyszny! 

 Dzień Strażaka
sikanie wodą do celu
 zaproszenie na scenę do wiązania krawatu
ścianka wspinaczkowa 
pomnik gladiatora, dziś w strażackim stroju 
 Uwaga! Biorę udział w konkursie. 
Coby nie pękł... 
Ruiny zamku w Tenczynku 
 panorama
z Ciocią Joasią
 Na targu: gołębie za kratkami 
 kury i koguty
 kościół
 Ciocia Jo(ł)anna przyrządza obiadek 


 na rynku
 kościół z zewnątrz
 wnętrze



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz